– توان بالای مذاکره های توجیهی، استدلالی، مشاوره ای و حتی مقابله ای
– تسلط بر مفاهیم و دانش های تخصصی و وابسته به بازاریابی
– توان جذب سفارش های بالا، ارائه مشاوره های بهره وری تولید به تصمیم گیران در سازمان
– شناخت برندینگ سازمانی و ساختمان ذهنی مناسب در بازار
– شناسایی کدهای توزیعی مناسب بازخور از مشتريان و ارائه خدمات پس از فروش
– ايجاد تفكر مشتري مدار در كاركنان درون سازمان
– تجزیه و تحلیل روندهای فروش در گذشته
– تجزیه و تحلیل عملیات رقبا و اقدامات ایشان
– ارتباط مستمر با واحد تحقیقات بازاریابی برای مطلع شدن از نتایج ارزیابی رضایت مشتریان (CSM)